English

 

Seko piedzīvojumam dzīvajā
Jaunumi
   Pietekties jaunumiem
Par Adventurer
Marroco Adventure 2013
Marroco Scout Tour 2010
Kola Quad Adventure 2010
GS Challenge 2009 Latvija
Auto Moto piedzīvojums Ziemeļu robeža
Sniega motociklu safari
Fotogrāfiju konkurss MoTo=FoTo
Balto mušu svētki 2008
Ziemeļmeitas lūkoties 2008
Slovakia Enduro Tour
Motopavasaris 2008
Fotogalerija
Kontakti
Piedzivojumu atstasti

 

Atbalstītāji






Informatīvais atbalsts












 


 

 

 

 

Lapas: 1-10 11-20 21-30 31-40  41-50 51-60 61-70 71-80 81-90 91-100 »»
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 7. marts  
Vakardiena beidzas un šodiena sākas ar remontu. Tas ievieš nopietnas korekcijas maršrutā. Adventureri griež riņķī, brauc meklēt remonta iespējas. Līdz ar to pamata plāns mainās, braukšana turpinās pēc rezerves plāna.
Ceļu tīkls Rietumsahārā attīstās diezgan anarhistiski, jo katrs vietējais uzskata, ka viņam ir tiesības „iebraukt savu ceļu”. Tas, protams, nepalīdz orientēties un izvēlēties pareizo braukšanas virzienu. Ja ceļā ir „dakša”, bieži vien ceļi tālāk atkal saiet kopā. Atsevišķos nogabalos, īpaši tur, kur daudz ganību, katras khaimas[1] īpašnieks ar savu bezceļa auto brauc, kur tīk un – krustām šķērsām. Šādā situācijā  adventureri cenšas turēties uz "galvenā" ceļa un ik pa brīdim pārbaudīt, vai virzība noteik nākamā izrauzītā GPS punkta virzienā.


[1] Tradicināla dzīvojamā telts

 

 
 Iesūtīts: 2015.03.09 20:38
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 6. marts  
Vakrdiena. Draa. Tuksnesī neparasti daudz ūdens. Draa pietekas un arī pats oued pilns. Tuksnesis zaļo un zied. Draa plūst pa ļoti, ļoti dziļu aizu. Tilti un barsli nav lietojami. Adventureri šķērso Draa, bet otrā krastā visas iespējamās takas aizskalotas un pilnība nebraucamas. Tāpēc Draa jāšķērso atpakaļ, jāmeklē citi ceļi. Labākais no variantiem izrādās pārplūdis tilts. To klāj apmēram pus metru dziļš ūdens. No lieka nobraukti kādi 11 km. Viss vakardienas bezceļa posms bija smags. Akmeņi. Cik lieli? Kā cukurgrauds, kā dūre, kā galva, kā cilvēks. Vidējais kustības ātrums starp 5 un 15 km/h. Arī izvēlētā naktsvieta izrādās vakardien nesasniedzams mērķis. Nakšņošanai teltis būvētas izžuvušas upes gultnē, kur akmeņi maziņi un ūdens apslīpēti, gludi. Rīts šodien darbīgs. Agri ceļā. Apskates objekti sālsezers un melns tuksnesis. Braukšana šodien vedas labāk. Smarrā bija plānots ierasties vēlā pēcpusdienā, tomēr vakardien iekavētais šodien „iedzīts” ar uzviju. Smarrā pusdienas. Auksti nav. Termometrs ēnā rāda 34 grādus. Smarra nav dikti skaista, viesnīcas nešķiet pārmeru ērtas un aicinošas. Adventureri nolemj doties nākamajā posmā jau šovakar, kamēr nav tik karsti. Katram 18 litru ūdens, 30 litru degvielas, un uz visiem vēl rezervīte, kādi 15 litri. Oma visiem kareivīga. Ap četriem pēcpusdienā pēc vietējā laika braucēji ir gatavi ceļam. Tomēr atkal izmaiņas, nakšņošanai jāriktējas uzreiz aiz Smarras, jo remontiņš, remontiņš. Ārā jau tumšs, bet pieres lampu gaismā remontēts tiek motors. Jātur īkšķi, lai viss izdodas. Virziens ir Bir Anzarane. Vai būs sakari pa ceļam, ziņu nav. Iecerēts šai vietā nokļūt vēlākais aizparīt.
 Iesūtīts: 2015.03.08 13:26
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 5. marts  
Seko piedzīvojumam dzīvajā
Vakardien pirmā bezceļa diena. No iecerētajiem 470 km nobraukti 120. Adventureri beidzot tikuši bezceļā. Smagā bezceļā. Prieks, ka "pārbrauciens" beidzies un sācies "brauciens". Reālas smiltis. Ilgs brauciens pa reg. Arī nakšņošana reg. Kas tas tāds ir? Simtiem un simtiem kilometru plaši akmeņu lauki. Akmeņi var būt dažāda lieluma, lieli, mazi, mazītiņi un arī smilšu grauda lielumā. Tā ir īpaši neviesmīlīga zeme, ko sauc arī par slāpju zemi.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Reg._Maroc_saharien._R%C3%A9gion_du_Dra.jpg
 
Šeit redzami fotogrāfa Patrice Schmidt melnbalti foto, bildēti vien pirms pāris mēnešiem... Nu tā tur tai reg izskatās ...

http://patriceschmidt.canalblog.com/archives/2014/10/22/30811732.html
Tos vietām škērso oued = ļoti platas, grūti šķērsojamas "upes", kas lietus periodos veidojas tuksnesī,  reti redzamas kādas dzelkšņainas akācijas. Plašumi, kuros nekā nav, kur simtiem kilometru rādiusā nav cilvēkus, jo nomadi savas apmetnes slien krietni vairāk uz dienvidiem atrodošajās teritorijās, kur ir atbilstošāks reljefs un ainavas. Adventureriem vēl spilgti atmiņa kāds cits Marokas apceļojums, kad lielais Draa oued bija ūdens pārpilns, kad plūdi bija tik pamatīgi, ka ceļojuma plānus nācās mainīt diezgan radikāli. Šogad Draa vēl priekšā, bet tā pietekās ūdens ir.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oued_Draa.jpg
 
Tātad pagājuša nakts pavadīta reg. Pilnmēness. Silts. 22 grādi. Šodien lieli plāni, gara diena un daudz bezceļa.

 
 Iesūtīts: 2015.03.05 11:15
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 4. marts  
Bildes ik pa brīdim parādās arī Adventureru FB profilos, ja vien pieejams internets...
 
Ceļojuma plānā izmaiņas, jo Bouizakarne un arī citās divās tuvākajās apdzīvotajās vietās nav nopērkams benzīns. Tad nu Adventureri devušies uz Reģiona centru Guelmin, beidzot tikuši pie degvielas un ūdens krājumiem. Pusdienās tradicionāli omlete. Guelmin, kā jau Centrā, ir sakari. Tātad bezceļa posmā "civilizācijas iestarpinājums".
 




Labrīts no  http://www.chezamaliya.com/en/hotel.htm šī pievilcīgas viesnīcas.
Labrīts īsi pirms došanās nu jau "īstajā" ceļojumā. Tas dienvidu punkts Marokas kartē, kuru Adventureri izvēlējušies par bezceļa posma sākumu, vakar pievakarē sasniegts. Pēc vairākām pavēsām naktīm teltīs  un arī šad tad stipri vēsām dienām Marokas kalnos, Āfrikas saule beidzot arī silda, tomēr pagājušo nakti vēl siltas segas, gardas vakariņas, pelde baseinā, arī aukstā, un lieliska ainava visapkārt.

Virziens arvien vēl Rietumsahāra.
ADVENTURERIEM tas ir RIETUMSAHĀRAS APCEĻOJUMS nr.2


Šorīt ceļotāji šķērso Tafraout ieleju; tās simbols ir ziedoši mandeļkoki.

http://www.sud-maroc.com/2013/01/fete-des-amandiers-de-tafraout

Bouizakarne ir šī maršruta pieturzīme, šai ceļojuma posmā tā ir pēdējā vārdā nosaucamā un arī ikdienišķam vērotājam kartē pēc nosaukuma atrodamā pilsētas. Tā atrodas Antiatlasa kalnu grēdas pakājē, to tuvumā ir vēl daži miestiņi...

Tālāk brauciens plānots pēc koordinātēm, Gandini ieteikumiem un intuīcijas. Svītrotā līnija kartē ir Rietumsahāras robeža.


Nosaukums Rietumsahāra nenozīmē kādu politisku iedalījumu. Tas tiek izmantots
  teritorijas ģeogrāfiskā novietojuma apzīmēšanai, lai to atšķirtu no tās Sahāras, kas atrodas Āfrikas ziemeļos starp Atlantijas okeāni un Ēģipti.

Uzziņai par Rietumsahāru no Wiki: apstrīdēta teritorija Ziemeļāfrikā, kas robežojas ar Maroku ziemeļos, Alžīriju ziemeļaustrumos, Mauritāniju austrumos un dienvidos un Atlantijas okeānu rietumos. Tās sauszemes platība ir apmēram 266 000 km2. Tā ir viena no mazapdzīvotākajām teritorijām pasaulē, kas pārsvarā sastāv no tuksnešainiem līdzenumiem. Teritorijā dzīvo nedaudz vairāk par 500 000 iedzīvotāju. Kā Spānijas kolonija kopš 18.gs beigām, Rietumsahāra 1963. g. tika iekļauta Apvienoto Nāciju neautonomo teritoriju sarakstā. 1965. gadā, ANO Ģenerālā Asambleja pieņēma savu pirmo rezolūciju par Rietumsahāru, lūdzot Spāniju dekolonizēt teritoriju. Gadu vēlāk tika pieņemta jauna rezolūcija, pieprasot Spāniju organizēt referendumu par pašnoteikšanos. 1975. g. Spānija atteicās no teritorijas administratīvās kontroles par labu Marokas un Mauritānijas kopīgai pārvaldībai. Izcēlās karš starp minētajām valstīm un Sahrāvī nacionālās atbrīvošanās kustības Polisario fronti, kas nodibināja Sahāras Arābu Demokrātisko Republiku (SADR) (ar trimdas valdību Tindūfā, Alžīrijā). Pēc Mauritānijas atteikšanās no teritorijas 1979. g., Maroka beidzot ieguva pilnīgu kontroli pār lielāko daļu teritorijas, tai skaitā kontroli pār visām lielākajām pilsētām un dabas resursiem.

 
 
 Iesūtīts: 2015.03.05 10:48
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 3. marts  
Vakardienas bilance visnotaļ pozitīva. Gan omas, gan nobraukuma ziņā. Pievārēti 380 km dažāda seguma ceļu.  Dažas tehniskas un ģeogrāfiskas dabas ķibeles, bet citādi braucēji pārvietojas "pēc plāna". Nakšņošanas vieta kalnos, 1570 m virs jūras līmeņa. Nakts nebija tik auksta kā iepriekšējā. Teltis būvētas smukā vietā. Atrodama arī malka, tātad ugunskuriņš. Šodien vasaras un ziemas temperatūras savstarpēji mijas. Saule karsts, ēna auksts.

Nē, tas nav viens no Adventureriem. Tomēr smuka bilde, patiesībā video : https://www.youtube.com/watch?v=ol7jqkNphus . Un braukšanas luste tāda pati vien ir. Jātiek pāri kalnam, viņā pusē, tad būs vasara. Tā vismaz vajadzētu būt.  Nelielas raizes ar tekošu benzīna bāku. Remonts + tēja. Tad atkal ceļā. Šodien virziens Tafroute Antiatlasa kalnos. Tas paprāvs gabaliņš, turklāt iecerēti kādi 100 km bezceļa.  
 
 Iesūtīts: 2015.03.05 10:02
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 2. marts 
 
http://www.circuitmaroc.com/moyen_atlas-99-pr.html#0
 
Ja sekojam "pumpai" kartē, un tas ir šeit : "Seko piedzīvojumam dzīvajā", redzams, ka ceļotāji mērķtiecīgi dodas uz dienvidiem. Neraksturīgi, jo šai ceļa posmā bezceļš nav mērķis, mērķis ir ātrāk tikt līdz Rietumsahārai. 28/02 no rīta pirmais remonts. Grafiks iekavējas par vairākām stundām. Pirmās lustes par un ap marokāņu virtuvi. Ēstuvē izdodas vienoties, ka pusdienās būs blakus esošajā veikaliņā iegādātā gaļa. Līdz vakaram izdodas iedzīt nokavēto un pirmā nakšņošanas vieta netālu no Chefchaouen sasniegta. No rīta tik tālāk, tālāk uz dienvidiem.
Tieši šo ceļu adventureri iepriekšējās ekspedīcijās vēl nav braukuši. Iecienītā Marokas ainava priecē un nagi niez tikt līdz iecerētajam bezceļa posmam. Tehnika strādā. Oma laba.
Nakts no 1. uz 2. martu vidējā Atlasā meža pļaviņā. Vakariņās pa dienu sarūpētie augļi un dārzeņi, tēja un tā …tomēr, būšanu "formā" nedaudz kavē gana vēsā nakts. 3 grādi. Lai moči būt maksimāli viegli, līdzi ir "vieglais = vasaras" telts & guļammaisu komplekts. Tāpēc gulēts nav saldi un daudz. Tomēr šorīt gaisa temperatūra atkal draudzīga. 18 grādi, saule spīd un ceļš zem riepām Marokas cienīgs.
Uz dienvidiem :) …
 
 Iesūtīts: 2015.03.02 11:27
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 1. diena 27/02/2015  

http://www.canalmonde.fr/r-annuaire-tourisme/monde/guides/offices-de-tourisme.php?p=eh

 
Pirmais un pavisam jau ierastais Adventureru ekspedīcijas posms sācies šodien, 27. ferbuārī.

Pulcēšanās Malagā. Šovakar visiem pieciem ekspedīcijas dalībniekiem plānota tikšanās siltās jūras krastā, lai gatavotos ceļojumam.

Rītdien jau prāmis uz Maroku.


Kāda Maroka šogad? Rietumsahāras bezceļi ...

 

Rietumsahāra jeb Atlantiskā Sahāra atšķiras no tradicionālās Sahāras Āfrikas ziemeļaustrumos. Tā nebūt un nemaz nelīdzinās Sahārai, kādu to mēdz atspoguļot mēdiji, par kādu sapņo tradicionāls ceļotājs
… Rietumsahāras dabas ainavu ietekmē okeānā tuvums, un tas pēc sava prāta un untuma veido šīs zemes aprises. Piemēram, 2006. gadā šo zemi klājušas prērijas. Tās kā zaļš paklājs sniegušās līdz horizontam, atgādinot eiropietim ierastu vasarīgu ainavu. Pavisam neierasts skats Rietumsahārā, jo 2006. gadā pēkšņi bijušas tādas lietus gāzes, kādas nomadu ļaudis neatcerējās piedzīvojuši vairākas desmitgades. Vairākos šīs zemes apgabalos veidojās tuksnešu upes oued[1], akas pildījās ar ūdeni un ceļotāju acis priecēja bagātīga fauna un flora, nemaz nerunājot par taureņu bariem vakaros ap lampām. Taču parasti Rietumsahāra ir simtiem un simtiem kilometru plašas reg[2] teritorijas. Šur tur vērojamais reljefs liecina par oued tuvumu, reti kādas dzelkšņainas akācijas pavēnī iespējams uzsliet nometni. Rietumsahāra ir plašumi, kuros NEKĀ NAV. Simtiem kilometru rādiusā nav iespējams sastapt cilvēkus. Nomadi savas apmetnes slien krietni vairāk uz dienvidiem atrodošajās teritorijās, kur ir atbilstošāks reljefs un ainavas. Ceļojums Rietumsahārā ir pavisam citāds skatījums uz Maroku, uz pilnībā nepazīstamu Maroku. Īsiem vārdiem sakot, Rietumsahāra tiešām ir tuksnesis, pavisam īsts tuksnesis.          


[1] Upes, kas lietus periodos veidojas tuksnesī, ļoti platas, grūti šķērsojamas
[2] akmeņu segums, akmeņi var būt dažāda, arī smilšu grauda lielumā. Tā ir īpaši neviesmīlīga zeme, ko sauc arī par slāpju zemi.


 
 Iesūtīts: 2015.03.05 10:19
Zelta Upes meklējumos 2015 
Pavisam citāda Maroka. Jau tradicionāli, jau piekto gadu no vietas pavasarī Adventureri dodas uz Ziemeļāfriku. Šogad atkal uz Maroku. Tiesa, citādu nekā iepriekš - tālāku, tukšāku, tuksnešaināku. Adventureri turp dodas, lai brauktos pa vienu no pasaules vismazāk apdzīvotajām teritorijām, ko spāņi savas koloniālās valdīšanas laikā sauca par Rio d Oro. Kāpēc Zelta Upe? Vai gadiem ilgie kari tur notikuši zelta dēļ?  Šobrīd atbildes uz šo jautājumu ceļotājiem nav un nez, vai būs pēc atgriešanās no milzu tukšuma. Tomēr gatavojoties ceļojumam, par šo zemes stūri pieejamās ziņas apkopotas, un viss liecina, ka būs interesanti. Sākot ar 1. martu, sadaļā Seko piedzīvojumam dzīvajā,  virtuāli iespējams izsekot Adventureru braucienam! Lai ceļu dievi stāv klāt! Uz tikšanos. Inch Allah
 Iesūtīts: 2015.02.27 16:17
Rumanjaks 2014. Transilvānija.  
Klikšķini šeit un redzēsi Adventureru ceļojuma maršrutu! 

10. oktobris.

Paldies par līdzi dzīvošanu!  Esam mājās!
                                                                               Adventureri Rumanjakā 2014
 
 
8. oktobris.

Ceļojuma bezceļa posms noslēdzies. Mocīši sakrauti un nu – mājupceļš. 
 


7.oktobris. 
Vakar atpūta Sibiu pilsētā, vakariņas krodziņā, gulašzupa izgrebtā maizes klaipā. Šorīt ceļš atpakaļ kalnos. Plānos apskatīt Rumānijas sfinksas. Viena versija-šīs klintis cilvēka galvas formā laika gaitā veidojuši dabas spēki – vējš, lietus un sals un atkusnis. Dzīva arī leģenda, ka tās savu dievību attēlošanai veidojušas senās ciltis -Daker DE, Dakai LT, Даки RU, franču valodā sauktas DACES. Tas arī gana viegli iegaumējams latviešu cilvēkam, pie tā arī paliekam. Sfinkas atrodas 2220 m augstumā Karpatu kalnos.

http://touristinromania.net/2014/01/21/sphinx-of-romania-legends-aliens-mystical-energy-fields-ancient-gods/  

Sajūtām par kalniem: http://www.youtube.com/watch?v=bCZ04j9qcPQ

Šodien adventureri dosies arī vienā no pasaulē skaistākajiem ceļiem.
Transfagarasan vai DN7C ir otrais augstākais "bruģētais" ceļš Rumānijā. Būvēts kā stratēģisks militārs objekts. 90 km pagriezienu, no ziemeļiem uz dienvidiem pāri augstākajām virsotnēm dienvidu Karpatos, starp augstāko virsotni valstī, Moldoveanu, un otru augstāko virsotni, Negoiu.

http://twistedsifter.com/2013/03/roads-to-drive-before-you-die/
 

Ceļš savieno Transilvāniju un Wallachia. Tas ved 2034 metru augstumā. Līkumots, stāviem "matadatas formas" pagriezieniem, garām S-līknēm, asiem nobraucieni. "Top Gear" dalībnieks Jeremy Clarkson teicis, ka "šis ir labākais ceļš ... pasaulē". Zemāk redzamajā linkā citi top ceļi un šodien braucamais ir 21 bildē
http://twistedsifter.com/2013/03/roads-to-drive-before-you-die/ 
 

Sajūtām par Transfagarasan :

http://www.youtube.com/watch?v=OBcfXIlz4r8
http://www.youtube.com/watch?v=XwMEX0jgPxE

 

  
6. oktobris. Posms "Petrosiani & Petrila" vakar noslēdzies. Šodien, izvairoties no ekstrēma bezceļa un arī no asfalta, adventureri dodas Sibiu virzienā. Vakarā varētu būt zona telefonu sakariem. Sibiu pilsēta bildēs izskatās līdzīga Rīgai. Gadsimtiem ilgi tā bijusi Transilvānijas vāciešu centrs. Arī šobrīd Rumānijas lielākās vācu un ungāru kopienas dzīvo Sibiu. Senos pilsētas nocietinājumus 12. gs būvējuši izceļotāji no Mozeles apvidus, tāpēc vietējie esot blondi, zilacaini un dzīvojot pēc vāciskām tradīcijām.

http://www.touristbee.com/photos/Romania/Sibiu-2007/index.html.

Par to, kādi ir bezceļi šajā apvidū, pavaidam informācijas nav.  

http://www.touristbee.com/photos/Romania/Sibiu-2007/index.html

4. un 5. oktobris. Kalni. Ceļi. Bezceļi. Gana ekstrēmi. 2000 km vjl. Drusku virs ar pa brīžam. Svētdien braukšanas, grūtību, dabas skatu un piedzīvojumu daudzveidībai adventurerus pavada vietējais gids. Nogurums. Vakariņas viesu mājā:
https://www.facebook.com/cabanagroapaseaca
Smukā bilde arī no viesnīcas mājas lapas:

http://www.cabanagroapaseaca.ro/contact-cabana-groapa-seaca.html#
 
3. oktobris. "Vakar bij tik tāda pabraukāšanās.  Šodien rīktīgi un pa īstam". Vienā posmā visi braucēji savus močus bezmaz nešus dabūja nest no kalna zemē. Maršruts arī vietām pa 85 grādu nogāzi. Viens otrs adventureris pa TĀDĀM kalnu takām nekad neesot braucis. Īsiem vārdiem - galīgi labi!!! Auksti tie Karpati šai apvidū nav. Ap 2000 m vjl. Pārbraukts TURP pāri un ATPAKAĻ. Viens mocis remontā, braucējiem viss oki. Pievakarē izskatās, ka startam rītdien gatavi visi 11 braucēji.

 
2. oktobris. Visi vienpadsmit ceļotāji vakar pievakarē laimīgi nokļuvuši bezceļa posma starta vietā netālu no Petrosiani. Vakariņas. Naktsmājas. Šorīt Rumanjaks sācies pa īstam. Bāze Adventureriem ir mežiem apaugušu kalnu vidū. Bezceļa posms plānots pa kalnu takām, kalnu pārejām un pa strīpu, kas "ievilkta" diezgan senās kartēs, vedot taisni pa kalnu virsotnēm. Kalni nav augsti, apmēram 1.5 km vjl. Pirmie iespaidi pozitīvi. Diena mākoņaina, bet silta, oma laba. Ceļi ... nu kā jau bezceļi.
 

 

30. septembris un 1.oktobris. Adventureri ir ceļā.

Agri no rīta starts no Rīgas Rumānijas virzienā. Pirms pāris gadiem Rumānijas kalni jau redzēti, bezceļi tur iemēģināti un āķis ir lupā. Ceļā devušiem vienpadsmit motobraucēji. Daži adventureru ekspedīcijā ārpus LV piedalās pirmo reizi. Pārējie rūdīti ADVENTURERI.
Tātad Transilvānija. Sekojam notikumiem "dzīvajā":

 

 Iesūtīts: 2014.10.20 10:36
Lielais pārbaudījums. Adventureri Tunisijā. Dienasgrāmata. 19/02  

Šis Ceļojums ir beidzies. Lai dzīvo Ceļojums …

 Iesūtīts: 2014.02.20 14:20
Lapas: 1-10 11-20 21-30 31-40  41-50 51-60 61-70 71-80 81-90 91-100 »»

Latvijas Reitingi

TOP 100 MOTORCYCLE SITES

Adventure Motorcycle

linhk