|
 |
 |
 |
 |
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 7. marts
Vakardiena beidzas
un šodiena sākas ar remontu. Tas ievieš nopietnas korekcijas maršrutā. Adventureri
griež riņķī, brauc meklēt remonta iespējas.
Līdz ar to
pamata plāns mainās, braukšana turpinās pēc rezerves plāna.
C eļu tīkls Rietumsahārā attīstās diezgan anarhistiski, jo katrs vietējais
uzskata, ka viņam ir tiesības „iebraukt savu ceļu”. Tas, protams, nepalīdz
orientēties un izvēlēties pareizo braukšanas virzienu. Ja ceļā ir „dakša”, bieži vien ceļi tālāk atkal saiet kopā. Atsevišķos nogabalos,
īpaši tur, kur daudz ganību, katras khaimas[1]
īpašnieks ar savu bezceļa auto brauc, kur tīk un – krustām šķērsām. Šādā
situācijā adventureri cenšas
turēties uz "galvenā" ceļa un ik pa brīdim pārbaudīt, vai virzība noteik nākamā
izrauzītā GPS punkta virzienā.
[1] Tradicināla dzīvojamā telts
|
Iesūtīts: 2015.03.09 20:38 | |
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 6. marts
Vakrdiena. Draa.
Tuksnesī neparasti daudz ūdens. Draa pietekas un arī pats oued pilns. Tuksnesis
zaļo un zied. Draa plūst pa ļoti, ļoti dziļu aizu. Tilti un barsli nav
lietojami. Adventureri šķērso Draa, bet otrā krastā visas iespējamās takas
aizskalotas un pilnība nebraucamas. Tāpēc Draa jāšķērso atpakaļ, jāmeklē citi
ceļi. Labākais no variantiem izrādās pārplūdis tilts. To klāj apmēram pus metru
dziļš ūdens. No lieka nobraukti kādi 11 km. Viss vakardienas bezceļa posms
bija smags. Akmeņi. Cik lieli? Kā cukurgrauds, kā dūre, kā galva, kā cilvēks.
Vidējais kustības ātrums starp 5 un 15 km/h. Arī izvēlētā naktsvieta izrādās
vakardien nesasniedzams mērķis. Nakšņošanai teltis būvētas izžuvušas upes
gultnē, kur akmeņi maziņi un ūdens apslīpēti, gludi. Rīts šodien darbīgs. Agri
ceļā. Apskates objekti sālsezers un melns tuksnesis. Braukšana šodien vedas
labāk. Smarrā bija plānots ierasties vēlā pēcpusdienā, tomēr vakardien
iekavētais šodien „iedzīts” ar uzviju. Smarrā pusdienas. Auksti nav. Termometrs
ēnā rāda 34 grādus. Smarra nav dikti skaista, viesnīcas nešķiet pārmeru ērtas
un aicinošas. Adventureri nolemj doties nākamajā posmā jau šovakar, kamēr nav
tik karsti. Katram 18 litru ūdens, 30 litru degvielas, un uz visiem vēl rezervīte,
kādi 15 litri. Oma visiem kareivīga. Ap četriem pēcpusdienā pēc vietējā
laika braucēji ir gatavi ceļam. Tomēr atkal izmaiņas, nakšņošanai jāriktējas
uzreiz aiz Smarras, jo remontiņš, remontiņš. Ārā jau tumšs, bet pieres lampu
gaismā remontēts tiek motors. Jātur īkšķi, lai viss izdodas.
Virziens ir Bir
Anzarane. Vai būs sakari pa ceļam, ziņu nav. Iecerēts šai vietā nokļūt vēlākais
aizparīt.
|
Iesūtīts: 2015.03.08 13:26 | |
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 5. marts
Seko piedzīvojumam dzīvajā
Vakardien pirmā bezceļa diena. No
iecerētajiem 470 km nobraukti 120. Adventureri beidzot tikuši bezceļā. Smagā
bezceļā. Prieks, ka "pārbrauciens" beidzies un sācies
"brauciens". Reālas smiltis. Ilgs brauciens pa reg. Arī nakšņošana
reg. Kas tas tāds ir? Simtiem un
simtiem kilometru plaši akmeņu lauki. Akmeņi var būt dažāda lieluma, lieli, mazi, mazītiņi un arī
smilšu grauda lielumā. Tā ir īpaši neviesmīlīga zeme, ko sauc arī par slāpju
zemi.
 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Reg._Maroc_saharien._R%C3%A9gion_du_Dra.jpg Šeit redzami fotogrāfa Patrice Schmidt melnbalti foto, bildēti vien pirms pāris mēnešiem... Nu tā tur tai reg izskatās ...
 http://patriceschmidt.canalblog.com/archives/2014/10/22/30811732.html Tos vietām škērso oued = ļoti platas, grūti šķērsojamas "upes",
kas lietus periodos veidojas tuksnesī, reti redzamas kādas dzelkšņainas akācijas. Plašumi, kuros nekā nav, kur simtiem
kilometru rādiusā nav cilvēkus, jo nomadi savas apmetnes slien krietni vairāk
uz dienvidiem atrodošajās teritorijās, kur ir atbilstošāks reljefs un ainavas. Adventureriem
vēl spilgti atmiņa kāds cits Marokas apceļojums, kad lielais Draa oued bija
ūdens pārpilns, kad plūdi bija tik pamatīgi, ka ceļojuma plānus nācās mainīt
diezgan radikāli. Šogad Draa vēl priekšā, bet tā pietekās ūdens ir.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oued_Draa.jpg Tātad pagājuša nakts pavadīta reg. Pilnmēness. Silts. 22 grādi. Šodien
lieli plāni, gara diena un daudz bezceļa.
|
Iesūtīts: 2015.03.05 11:15 | |
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 4. marts
Bildes ik pa brīdim parādās arī Adventureru FB profilos, ja vien pieejams internets...
Ceļojuma plānā
izmaiņas, jo Bouizakarne un arī citās divās tuvākajās apdzīvotajās vietās
nav nopērkams benzīns.
Tad nu Adventureri
devušies uz Reģiona centru Guelmin, beidzot tikuši pie degvielas un ūdens krājumiem.
Pusdienās tradicionāli omlete. Guelmin, kā jau Centrā, ir sakari. Tātad bezceļa
posmā "civilizācijas iestarpinājums".

Labrīts no http://www.chezamaliya.com/en/hotel.htm
šī pievilcīgas viesnīcas. Labrīts īsi pirms došanās nu jau "īstajā"
ceļojumā. Tas dienvidu punkts Marokas kartē, kuru Adventureri izvēlējušies par bezceļa
posma sākumu, vakar pievakarē sasniegts. Pēc vairākām pavēsām naktīm teltīs un arī šad tad stipri vēsām dienām Marokas kalnos, Āfrikas saule beidzot
arī silda, tomēr pagājušo nakti vēl siltas segas, gardas vakariņas, pelde
baseinā, arī aukstā, un lieliska ainava visapkārt.
Virziens arvien vēl Rietumsahāra. ADVENTURERIEM tas ir RIETUMSAHĀRAS
APCEĻOJUMS nr.2
Šorīt ceļotāji šķērso Tafraout ieleju; tās simbols ir
ziedoši mandeļkoki.

http://www.sud-maroc.com/2013/01/fete-des-amandiers-de-tafraout
Bouizakarne ir šī maršruta
pieturzīme, šai ceļojuma posmā tā ir pēdējā vārdā nosaucamā un arī ikdienišķam
vērotājam kartē pēc nosaukuma atrodamā pilsētas. Tā atrodas Antiatlasa kalnu
grēdas pakājē, to tuvumā ir vēl daži miestiņi...
 Tālāk brauciens plānots pēc koordinātēm,
Gandini ieteikumiem un intuīcijas. Svītrotā līnija kartē ir Rietumsahāras robeža.
 Nosaukums Rietumsahāra nenozīmē kādu politisku iedalījumu. Tas tiek
izmantots teritorijas ģeogrāfiskā
novietojuma apzīmēšanai, lai to atšķirtu no tās Sahāras, kas atrodas Āfrikas
ziemeļos starp Atlantijas okeāni un Ēģipti.
Uzziņai par Rietumsahāru no Wiki:
apstrīdēta teritorija Ziemeļāfrikā,
kas robežojas ar Maroku
ziemeļos, Alžīriju ziemeļaustrumos, Mauritāniju
austrumos un dienvidos un Atlantijas okeānu rietumos. Tās sauszemes platība
ir apmēram 266 000 km2. Tā ir viena no mazapdzīvotākajām
teritorijām pasaulē, kas pārsvarā sastāv no tuksnešainiem
līdzenumiem. Teritorijā dzīvo nedaudz vairāk par 500 000 iedzīvotāju. Kā
Spānijas kolonija kopš 18.gs beigām, Rietumsahāra 1963. g. tika iekļauta Apvienoto
Nāciju neautonomo teritoriju sarakstā. 1965. gadā, ANO Ģenerālā Asambleja pieņēma savu pirmo rezolūciju
par Rietumsahāru, lūdzot Spāniju dekolonizēt teritoriju.
Gadu vēlāk tika pieņemta jauna rezolūcija, pieprasot Spāniju organizēt
referendumu par pašnoteikšanos. 1975. g. Spānija atteicās no teritorijas
administratīvās kontroles par labu Marokas un Mauritānijas kopīgai pārvaldībai.
Izcēlās karš starp minētajām valstīm un Sahrāvī nacionālās
atbrīvošanās kustības Polisario fronti, kas nodibināja
Sahāras Arābu Demokrātisko
Republiku (SADR) (ar trimdas valdību Tindūfā, Alžīrijā). Pēc Mauritānijas
atteikšanās no teritorijas 1979. g., Maroka beidzot ieguva pilnīgu
kontroli pār lielāko daļu teritorijas, tai skaitā kontroli pār visām lielākajām
pilsētām un dabas resursiem.
|
Iesūtīts: 2015.03.05 10:48 | |
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 3. marts
Vakardienas
bilance visnotaļ pozitīva. Gan omas, gan nobraukuma ziņā. Pievārēti 380 km dažāda
seguma ceļu. Dažas tehniskas un
ģeogrāfiskas dabas ķibeles, bet citādi braucēji pārvietojas "pēc plāna".
Nakšņošanas vieta kalnos, 1570 m virs jūras līmeņa. Nakts nebija tik
auksta kā iepriekšējā. Teltis būvētas smukā vietā. Atrodama arī malka, tātad ugunskuriņš.
Šodien vasaras un ziemas temperatūras savstarpēji mijas. Saule karsts, ēna
auksts.
 Nē, tas nav viens no Adventureriem. Tomēr smuka bilde, patiesībā video : https://www.youtube.com/watch?v=ol7jqkNphus . Un braukšanas luste tāda pati vien ir. Jātiek pāri kalnam, viņā pusē, tad būs vasara. Tā vismaz vajadzētu būt. Nelielas raizes ar tekošu benzīna bāku.
Remonts + tēja. Tad atkal ceļā. Šodien virziens Tafroute Antiatlasa kalnos. Tas
paprāvs gabaliņš, turklāt iecerēti kādi 100 km bezceļa.
|
Iesūtīts: 2015.03.05 10:02 | |
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 2. marts
 http://www.circuitmaroc.com/moyen_atlas-99-pr.html#0 Ja sekojam
"pumpai" kartē, un tas ir šeit : "Seko piedzīvojumam dzīvajā", redzams, ka ceļotāji mērķtiecīgi dodas uz dienvidiem.
Neraksturīgi, jo šai ceļa posmā bezceļš nav mērķis, mērķis ir ātrāk tikt līdz
Rietumsahārai. 28/02 no rīta pirmais remonts. Grafiks iekavējas par vairākām
stundām. Pirmās lustes par un ap marokāņu virtuvi. Ēstuvē izdodas vienoties, ka
pusdienās būs blakus esošajā veikaliņā iegādātā gaļa. Līdz vakaram izdodas iedzīt
nokavēto un pirmā nakšņošanas vieta netālu no Chefchaouen sasniegta. No rīta
tik tālāk, tālāk uz dienvidiem.
Tieši šo ceļu
adventureri iepriekšējās ekspedīcijās vēl nav braukuši. Iecienītā
Marokas ainava priecē un nagi niez tikt līdz iecerētajam bezceļa posmam. Tehnika
strādā. Oma laba.
Nakts no 1. uz 2. martu
vidējā Atlasā meža pļaviņā. Vakariņās pa dienu sarūpētie augļi un dārzeņi, tēja
un tā …tomēr, būšanu "formā" nedaudz kavē gana vēsā nakts.
3 grādi. Lai moči būt maksimāli viegli, līdzi ir "vieglais = vasaras" telts &
guļammaisu komplekts. Tāpēc gulēts nav saldi un daudz. Tomēr šorīt gaisa temperatūra
atkal draudzīga. 18 grādi, saule spīd un ceļš zem riepām Marokas cienīgs.
Uz dienvidiem :) …
|
Iesūtīts: 2015.03.02 11:27 | |
Zelta Upes meklējumos 2015. Dienasgrāmata. 1. diena 27/02/2015
 http://www.canalmonde.fr/r-annuaire-tourisme/monde/guides/offices-de-tourisme.php?p=eh Pirmais un pavisam jau ierastais Adventureru ekspedīcijas posms sācies
šodien, 27. ferbuārī.
 Pulcēšanās Malagā. Šovakar visiem pieciem ekspedīcijas dalībniekiem plānota
tikšanās siltās jūras krastā, lai gatavotos ceļojumam.
 Rītdien jau prāmis uz
Maroku.

Kāda Maroka šogad? Rietumsahāras bezceļi ...
Rietumsahāra jeb Atlantiskā Sahāra atšķiras no tradicionālās Sahāras Āfrikas
ziemeļaustrumos. Tā nebūt un nemaz nelīdzinās Sahārai, kādu to mēdz atspoguļot
mēdiji, par kādu sapņo tradicionāls ceļotājs
… Rietumsahāras dabas ainavu ietekmē okeānā tuvums, un tas pēc sava prāta un
untuma veido šīs zemes aprises.
Piemēram, 2006. gadā šo zemi klājušas prērijas. Tās kā zaļš paklājs
sniegušās līdz horizontam, atgādinot eiropietim ierastu vasarīgu ainavu. Pavisam
neierasts skats Rietumsahārā, jo 2006. gadā pēkšņi bijušas tādas lietus
gāzes, kādas nomadu ļaudis neatcerējās piedzīvojuši vairākas desmitgades.
Vairākos šīs zemes apgabalos veidojās tuksnešu upes oued[1],
akas pildījās ar ūdeni un ceļotāju acis priecēja bagātīga fauna un flora, nemaz
nerunājot par taureņu bariem vakaros ap lampām. Taču parasti Rietumsahāra ir
simtiem un simtiem kilometru plašas reg[2]
teritorijas. Šur tur vērojamais reljefs liecina par oued tuvumu, reti kādas
dzelkšņainas akācijas pavēnī iespējams uzsliet nometni. Rietumsahāra ir
plašumi, kuros NEKĀ NAV. Simtiem kilometru rādiusā nav iespējams sastapt
cilvēkus. Nomadi savas apmetnes slien krietni vairāk uz dienvidiem atrodošajās
teritorijās, kur ir atbilstošāks reljefs un ainavas.
Ceļojums Rietumsahārā ir pavisam citāds skatījums uz Maroku, uz pilnībā
nepazīstamu Maroku. Īsiem vārdiem sakot, Rietumsahāra tiešām ir tuksnesis,
pavisam īsts tuksnesis.
[1] Upes, kas lietus
periodos veidojas tuksnesī, ļoti platas, grūti šķērsojamas
[2] akmeņu segums,
akmeņi var būt dažāda, arī smilšu grauda lielumā. Tā ir īpaši neviesmīlīga
zeme, ko sauc arī par slāpju zemi.
|
Iesūtīts: 2015.03.05 10:19 | |
Zelta Upes meklējumos 2015
Pavisam citāda Maroka. Jau tradicionāli, jau piekto gadu no vietas pavasarī Adventureri dodas uz Ziemeļāfriku. Šogad atkal uz Maroku. Tiesa, citādu nekā iepriekš - tālāku, tukšāku, tuksnešaināku. Adventureri turp dodas, lai brauktos pa vienu no pasaules vismazāk apdzīvotajām teritorijām, ko spāņi savas koloniālās valdīšanas laikā sauca par Rio d Oro. Kāpēc Zelta Upe? Vai gadiem ilgie kari tur notikuši zelta dēļ? Šobrīd atbildes uz šo jautājumu ceļotājiem nav un nez, vai būs pēc atgriešanās no milzu tukšuma. Tomēr gatavojoties ceļojumam, par šo zemes stūri pieejamās ziņas apkopotas, un viss liecina, ka būs interesanti. Sākot ar 1. martu, sadaļā Seko piedzīvojumam dzīvajā, virtuāli iespējams izsekot Adventureru braucienam! Lai ceļu dievi stāv klāt! Uz tikšanos. Inch Allah
|
Iesūtīts: 2015.02.27 16:17 | |
Rumanjaks 2014. Transilvānija.
Klikšķini šeit un redzēsi Adventureru ceļojuma maršrutu! 10. oktobris.
Paldies par līdzi
dzīvošanu! Esam mājās! Adventureri
Rumanjakā 2014 8. oktobris.
Ceļojuma bezceļa
posms noslēdzies. Mocīši sakrauti un nu – mājupceļš.
7.oktobris.
Vakar atpūta Sibiu pilsētā,
vakariņas krodziņā, gulašzupa izgrebtā maizes klaipā. Šorīt ceļš atpakaļ
kalnos. Plānos apskatīt Rumānijas sfinksas. Viena versija-šīs klintis cilvēka
galvas formā laika gaitā veidojuši dabas spēki – vējš, lietus un sals un
atkusnis. Dzīva arī leģenda, ka tās savu dievību attēlošanai veidojušas senās
ciltis -Daker DE, Dakai LT, Даки RU, franču valodā sauktas DACES. Tas arī gana
viegli iegaumējams latviešu cilvēkam, pie tā arī paliekam. Sfinkas atrodas 2220
m augstumā Karpatu kalnos.

http://touristinromania.net/2014/01/21/sphinx-of-romania-legends-aliens-mystical-energy-fields-ancient-gods/
Sajūtām par kalniem: http://www.youtube.com/watch?v=bCZ04j9qcPQ
Šodien
adventureri dosies arī vienā no pasaulē skaistākajiem ceļiem. Transfagarasan vai DN7C ir otrais augstākais "bruģētais" ceļš
Rumānijā. Būvēts kā stratēģisks militārs objekts.
90 km pagriezienu,
no ziemeļiem uz dienvidiem
pāri augstākajām virsotnēm
dienvidu Karpatos, starp augstāko virsotni valstī, Moldoveanu, un
otru augstāko virsotni, Negoiu.

http://twistedsifter.com/2013/03/roads-to-drive-before-you-die/
Ceļš
savieno Transilvāniju un Wallachia. Tas ved 2034 metru
augstumā. Līkumots, stāviem
"matadatas formas" pagriezieniem,
garām S-līknēm,
asiem nobraucieni. "Top Gear" dalībnieks
Jeremy Clarkson teicis,
ka "šis ir labākais
ceļš ... pasaulē". Zemāk redzamajā linkā citi top ceļi un šodien braucamais ir 21 bildē http://twistedsifter.com/2013/03/roads-to-drive-before-you-die/
Sajūtām par Transfagarasan :
http://www.youtube.com/watch?v=OBcfXIlz4r8
http://www.youtube.com/watch?v=XwMEX0jgPxE
6. oktobris. Posms
"Petrosiani & Petrila" vakar noslēdzies.
Šodien, izvairoties
no ekstrēma bezceļa un arī no asfalta, adventureri dodas Sibiu virzienā. Vakarā varētu būt zona telefonu sakariem.
Sibiu pilsēta
bildēs izskatās līdzīga Rīgai. Gadsimtiem ilgi tā bijusi Transilvānijas vāciešu
centrs. Arī šobrīd Rumānijas lielākās vācu un ungāru kopienas dzīvo Sibiu. Senos
pilsētas nocietinājumus 12. gs būvējuši izceļotāji no Mozeles apvidus, tāpēc
vietējie esot blondi, zilacaini un dzīvojot pēc vāciskām tradīcijām.
 http://www.touristbee.com/photos/Romania/Sibiu-2007/index.html.
Par to, kādi ir bezceļi šajā apvidū, pavaidam informācijas nav.

http://www.touristbee.com/photos/Romania/Sibiu-2007/index.html
4. un 5. oktobris. Kalni. Ceļi. Bezceļi. Gana ekstrēmi. 2000 km vjl. Drusku virs ar pa brīžam. Svētdien braukšanas, grūtību, dabas skatu un piedzīvojumu daudzveidībai adventurerus pavada vietējais gids. Nogurums. Vakariņas viesu mājā: https://www.facebook.com/cabanagroapaseaca Smukā bilde arī no viesnīcas mājas lapas:
 http://www.cabanagroapaseaca.ro/contact-cabana-groapa-seaca.html# 3. oktobris.
"Vakar bij tik tāda pabraukāšanās. Šodien rīktīgi un pa īstam". Vienā posmā visi braucēji savus močus bezmaz nešus dabūja nest no kalna zemē. Maršruts arī vietām pa 85 grādu nogāzi. Viens
otrs adventureris pa TĀDĀM kalnu takām nekad neesot braucis. Īsiem
vārdiem - galīgi labi!!! Auksti tie Karpati šai apvidū nav. Ap 2000 m
vjl. Pārbraukts TURP pāri un ATPAKAĻ. Viens mocis remontā, braucējiem
viss oki. Pievakarē izskatās, ka startam rītdien gatavi visi 11
braucēji.
2. oktobris.
Visi vienpadsmit ceļotāji vakar pievakarē laimīgi nokļuvuši bezceļa posma starta vietā
netālu no Petrosiani. Vakariņas. Naktsmājas. Šorīt Rumanjaks sācies pa īstam.
Bāze
Adventureriem ir mežiem apaugušu kalnu vidū. Bezceļa posms plānots pa
kalnu takām, kalnu pārejām un pa strīpu, kas "ievilkta" diezgan senās
kartēs, vedot taisni pa kalnu virsotnēm. Kalni nav augsti, apmēram 1.5 km vjl. Pirmie
iespaidi pozitīvi. Diena mākoņaina, bet silta, oma laba. Ceļi ... nu kā jau
bezceļi.
30. septembris un 1.oktobris. Adventureri ir
ceļā.
 Agri no rīta starts no Rīgas Rumānijas virzienā. Pirms pāris gadiem Rumānijas
kalni jau redzēti, bezceļi tur iemēģināti un āķis ir lupā.
Ceļā devušiem vienpadsmit motobraucēji. Daži adventureru ekspedīcijā ārpus LV piedalās pirmo reizi. Pārējie rūdīti ADVENTURERI. Tātad Transilvānija.
Sekojam notikumiem "dzīvajā":
|
Iesūtīts: 2014.10.20 10:36 | |
|
 |
 |
 |
 |
|